Mondes sensibles

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I don’t paint for over a year.

I’ve never had blank page anxiety . I painted for two decades with constant waves. My imagination never forced… A canvas was moving from the previous one, which was never the same.

It was like an insatiable hunger. Sometimes this facility surprised myself . I thought that an angel who was guiding my hand. I was often tired, but I pretended to ignore it because the hunger required of me.

Unless it was not a requirement of the angel.

And then, one morning the angel left me. I don’t know for what mysterious reason.

This morning, like every morning, I regret the presence of the angel. I was in my painting with my characters. I felt pretty good in my stories, in my paintings, in my skin, in my mind… I was in heaven with my angel.

Now I am on the land… I’m with the land that I cultivate…I’m with the flowers that I talk to that time when I was a painter.

I am empty and I am filled with soil. Like every morning for over a year, the angel hasn’t heard my call. I look all painted canvas against the wall and blank canvas rolls. Art galleries offer me exhibitions that I refuse. I do not have the soul of an artist, but I have the soul of a gardener who cultivates the land and talks to flowers.

I am waiting for the angel to come back and guide my hand again.

Tomorrow, maybe.

DELAMONICA

 

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Didier DELAMONICA peintre de l’ineffable

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“Les trois petits cochons de l’Ancharel”

Sortie du livre “Les trois petits cochons de l’Ancharel”: printemps 2013

Ce livre est le récit de l’artiste peintre DELAMONICA.
Navigant constamment entre mythe et réalité, il raconte comme il peint son arrivée dans un petit village aux confins de la Dordogne et de la Corrèze, au bord de l’Ancharel, le ruisseau qui borde sa nouvelle demeure.

Cet artiste à la sensibilité à fleur de peau donne aux mots la couleur de ses réalités qui, comme tout un chacun, ne sont pas toujours LA réalité.
L’imaginaire se mêle à la poésie, la poésie aux blessures, la douleur à l’humour.
Dans cette fresque il n’hésite pas à paraphraser Leibnitz: “Pourquoi y a t-il Villac plutôt que rien?”

« J’aime les trois petits cochons de l’Ancharel pour leur odeur, et l’Ancharel pour ses cochons.
J’aime le chef de Villac pour ce qu’il croit de la vocation d’un chef.
J’aime le boulanger pour son bon pain au petit matin.
J’aime les moutons parce qu’ils font « Behhhhh » et qu’ils ne comptent pas leur temps.
J’aime tous les charcutiers même s’ils occient au final les petits cochons qui me régaleront.
J’aime le brin d’herbe, j’aime Villac, j’aime le cosmos et son Mystère.
A Villac, je fais partie du Grand TOUT» (DELAMONICA)

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DELAMONICA on pieces of porcelain

NEW! DELAMONICA decorates pieces of porcelain… and other pieces coming soon!
DELAMONICA on porcelain

GEOBEL stand
at the Paris MAISON&OBJET Villepinte January 2012
DELAMONICA on porcelain

New catalog 2015

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Inauguration of the exhibition at Artclub Gallery

Sorry, this entry is only available in Français.

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The unification of knowledge, intuition, the artist, science, time

“The unification of knowledge, intuition, the artist, science, time”…from the theory of Philippe BOBOLA :
inspiring the artist DELAMONICA.

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From tears to flames

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intermediate worlds

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